miercuri, 19 ianuarie 2011

CRONOVIZORUL




Daca am cunoaste cu precizie si acuratete principalele evenimente ale istoriei omenirii si daca am reusi sa realizam o cartela perforata care sa poata fi introdusa intr-un ordinator, acesta ar da la iveala un program profetic relativ exact. Daca am putea capta si inregistra imagini din trecut, acelasi ordinator ar fi poate capabil, chiar de la inceputul acestui film, sa imagineze singur continuarea scenariului si sa elaboreze imaginile care urmeaza sa apara in istorie.

Teoretic, prin relatia cauza-efect, un computer de mare putere, avand drept unica baza de informatie un fapt istoric capital, insa detaliat la maximum, ar fi in stare sa reconstituie intreaga istorie a omenirii in sensul plus si in sensul minus.
Aflarea si convertirea in imagini si in sunete a undelor trecutului par probabil oricui un fapt tinand de literatura stiintifico-fantastica, numai ca realitatea vine din nou sa contrazica o opinie cam pripita.

Padre Pellegrino Ernetti, un calugar benedictin italian pe care il putem numi pe buna dreptate s i un savant autentic, a ajuns foarte departe pe drumul realizarii unui asemenea miracol. In cazul acestui padre nu este vorba de un iluminat, de un vrajitor sau de un sarlatan medieval cum putem intalni atatia. El nu lucreaza cu ajutorul invocarii cutaror sau cutaror duhuri, nici prin magie si nici nu recurge la trucuri de scamator, ci este considerat, repetam, un savant autentic, om cu prodigioase cunostinte in cele mai felurite domenii.

Padre Pellegrino Ernetti a inceput sa studieze intens prepolifonia, adica muzica asa cum era ea cunoscuta omenirii din cele mai vechi timpuri pana in jurul anului 1000, cu o linie melodica si fara ceea ce numim astazi armonie sau orchestratie, fiind profesor la Conservatorul Benedetto Marcello din Venetia si la Fundatia Cini si conducand directia invatamantului religios in toata Italia. E greu deci de crezut ca ar fi vorba de un escroc in stare sa orbeasca sumedenie de foruri responsabile de atatea domenii importante de activitate.

Cercetarile intreprinse de padre Ernetti s-au desfasurat cu colaborarea a doisprezece fizicieni a caror identitate a refuzat s-o dezvaluie cuiva, mentionand ca aceasta este dorinta lor expresa. La fel si cu adresa laboratorului unde se desfasurau acestea, un laborator despre care nimeni nu stie decat ca s-ar afla ori la Roma, ori la Venetia. Mai mult nu.
Se stie totusi ca prin 1956 padre Ernetti a inceput sa se dedice studiului posibilitatilor de reinviere a trecutului printr-un sistem asemanator intrucatva cu acela al unui film de televiziune.

In anul 1957 l-a cunoscut pe profesorul portughez de Matis, cu a carui colaborare trebuia sa dea cercetarilor sale o orientare noua si mult mai riguroasa. Profesorul de Matis se interesa si el de ceea ce am putea numi «televiziunea trecutului» si chiar elaborase mai multe ipoteze pornind de la textele lui Aristotel, care cuprindeau referiri dezintegrarea sunetelor. Se stie ca, in aceasta privinta, se considera ca Aristotel nu era el parintele acestei idei, ci o preluase din filozofia pitagoreica, iar aceasta, la randul ei, se pare ca o detinea din gandirea vechilor egipteni sau poate chiar dintr-o sursa si mai indepartata.

Undele luminoase si sonore nu se distrug
Ideea geniala a parintelui Ernetti a fost, din cat putem desprinde din declaratiile sale, aceea de a lua ca punct de plecare principiul stiintific clasic conform caruia undele sonore si cele luminoase, dupa emisie, nu se distrug, nu se dezintegreaza, ci numai se transforma, ramanand prezente in eternitate. Din acest fapt devine teoretic posibil sa le reconstituim, reintegrandu-le in programul lor energetic original. In fapt, acest principiu nu este admis in general de fizicieni, cel putin in forma sumara enuntata mai sus, cu atat mai mult cu cat padre Ernetti sustine ca undele in chestiune «se inscriu pe sfera astrala», fapt cu care fizica clasica, conventionala, nu are cum sa poata fi de acord.

Tot dupa opinia parintelui Ernetti, o unda sonora, de exemplu, se subdivide in sunete armonioase, in ultrasunete, hipersunete, hiposunete si asa mai departe, supunandu-se, in acest proces de transformare, legilor obisnuite ale dezagregarii materiei, pana la stadiul atomic si chiar mai departe, pana la structurile cele mai marunte ale infraatomului.
Gratie unei aparaturi adecvate, intre care si un osciloscop catodic care utilizeaza deviatiile unui flux de electroni, se poate ajunge, prin parcurgerea in sens invers a drumului, la reconstituirea emisiei sonore initiale.

Acest fenomen se pare ca este posibil datorita faptului ca fiecare element constituent al undelor are o individualitate proprie, o «carte de identitate» fizica ce-i permite intoarcerea fara gres la propria sa sursa.
“Inventia mea - spune padre Pellegrino Ernetti - nu are nicio legatura cu procedeele parapsihologiei sau cu metafizica. Este stiinta in stare pura, atat! Pentru reconstituirea undelor luminoase, procedeul este identic.

Baza lui pare a fi insusi principiul fundamental al existentei, fiindca temelia creatiei este lumina, dupa cum ne incredinteaza Biblia.
“Fiecare fiinta omeneasca - spune parintele - incepand din clipa venirii sale pe lume si pana in clipa mortii, lasa pe pamant o dubla urma, o dara luminoasa si una sonora, amandoua constituind marca ei, sau, cum am spune, numarul matricol al fiecarui individ.”

La fel se petrec lucrurile cu absolut tot ce se petrece in univers sau, ca sa delimitam sfera preocuparilor noastre, pe pamant, fie ca e vorba de un eveniment, fie ca e vorba de un concert sau de o miscare oarecare a unui om, a unui animal sau a unui corp.

Fireste ca fizicienii clasici se lasa greu si nu le vine sa accepte viabilitatea unor asemenea fapte, numai ca un lucru este de netagaduit: parintele Ernetti este in masura sa arate fotografii ale trecutului indepartat si ne poate face sa auzim voci care apartin unor oameni morti de milenii intregi. Trebuie sa recunoastem insa ca atata timp cat inventatorul - in cazul de fata parintele Ernetti, sau vreunul din misteriosii sai colaboratori - nu dezvaluie pana la amanunt secretele procedeelor sale, cat timp nu ingaduie nimanui sa patrunda in laboratorul sau si sa urmareasca experientele in cauza, oricine are toate motivele sa ramana sceptic in privinta veridicitatii acestor lucruri.

Insusi parintele Ernetti recunoaste asta, dar se apara spunand ca, in cazul in care secretul unor asemenea procedee ar fi cunoscut de toata lumea, asta ar putea fi cauza unor nenorociri pe care nici nu ni le putem inchipui, a unor dezastre cu consecinte incalculabile. Prin urmare, toata aceasta istorie fantastica se intemeiaza pe buna credinta a acestui om - de o tinuta morala impresionanta, repetam - si pe dovezile pe care le prezinta. Niste dovezi care te fac sa ramai cu rasuflarea taiata si sa nu mai stii ce sa crezi.

Parintele Ernetti si colaboratorii sai au reusit sa localizeze si sa reconstituie - in limba latina arhaica, asa cum se si cuvine -tragedia Thyestes de Quintus Ennius, care a fost reprezentata la Roma in anul 169 i.Ch. Prin aceleasi procedee, au regasit pronuntarea exacta din limbile zise moarte, textul original al Tablelor Legii, date de Dumnezeu insusi lui Moise, pe muntele Sinai, si au inregistrat si imagini mai putin departate in timp si prin urmare mai convingatoare, cu papa Pius al XII-lea si cu Benito Mussolini… Toti cei care i-au stiut bine pe acestia cum aratau in timpul vietii sunt gata sa jure ca imaginile ii reprezinta intr-adevar, fara niciun dubiu.

Vaticanul iarasi ne tine intr-o umbra tenebroasa numita necunoastere.

Un comentariu:

Anonim spunea...

imaginea de aici este o parte dintr-un tablou. tabloul a fost in casa bunicilor mei, il cunosc de 30 de ani. ce dragut:)